Avocații TZA, alături de vânzător în tranzacția prin care grupul croat Orbico, cu afaceri de 2 mld. €, preia Interbrands, cea mai mare firmă de distribuţie din România. Achiziția este supusă aprobării autorităților de concurență în mai multe țări

Orbico, o companie de distribuție și rețea logistică internațională prezentă în 20 de țări, a semnat un acord cu Holson Holding LTD, firmă înregistrată în Cipru, parte a Sarkis Group International, pentru achiziția pachetului majoritar al Interbrands Marketing & Distribution. Potrivit presei croate, pachetul de acțiuni transferat va fi de 60%, dar valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită.

Potrivit informațiilor BizLawyer, Țuca Zbârcea & Asociații (TZA) a asistat Interbrands Marketing & Distribution în ceea ce privește aspectele de drept român incidente tranzacției. Echipa a fost coordonată de Cornel Popa, Partener, care a beneficiat și de aportul Andei-Laura Tănase, Avocat. Țuca Zbârcea & Asociații va continua să ofere servicii de asistență juridică Interbrands Marketing & Distribution și în legătură cu celelalte etape ale procesului de vânzare, inclusiv în faza de closing.

Branko Roglić, proprietar și președinte al Consiliului de Supraveghere Orbico, a declarat că negocierile au început anul trecut și s-au derulat pe o perioadă de mai multe luni.

Fedja Vukovic, General Manager, Orbico România a declarat că acordul este supus aprobării autorităților de concurență în mai multe țări, de aceea, până atunci, în conformitate cu legislația în vigoare, nu vor fi comunicate detalii suplimentare legate de tranzacție.

”Deja suntem distribuitorul principal în Europa, operăm în 20 de țări și dorim să păstrăm această poziție. Achiziția Interbrands se încadrează în strategia noastră de afaceri”, a declarat Roglić.

El a adăugat că societatea sa a avut o perioadă de consolidare după o perioadă de expansiune rapidă pe multe piețe europene. Prin urmare, a subliniat Roglić, în perioada următoare se va pune accentul pe digitalizare, raționalizarea logisticii și adoptarea celor mai bune practici de afaceri din toate țările în care operează compania.

”Lucrăm pentru plasarea multor produse croate prin rețeaua noastră pe piețele unde deja facem afaceri” - a arătat Roglić.

Potrivit datelor furnizate de Orbic, veniturile totale ale grupului au însumat anul trecut peste 2 miliarde EUR, cu un profit înainte de impozitare de aproximativ 25 milioane EUR. Orbico distribuie numeroase mărci din segmentul de nutriție, cosmetică și îngrijire personală, precum și bunuri de uz casnic, jucării, produse farmaceutice și tehnici.

În România, Orbico operează din anul 1996 și distribuie branduri precum Tchibo, Pringles, Kellogg’s sau Rio Mare. Cele mai recente raportări financiare ale sale indică o cifră de afaceri de aproape 20 de milioane de euro și o pierdere de circa 2 mil. euro pe 2017 pentru firma Orbico SRL.

Interbrands Marketing & Distribution SRL face parte din Sarkis Group International, având linii de business dezvoltate în România, Bulgaria, Cipru, Belarus, Liban, Qatar, Irak şi Libia. Interbrands este cea mai importantă companie din sectorul distribuţiei şi marketingului FMCG din România.

Firma a avut în 2017 afaceri de 187 mil. euro, în creștere cu circa 10% față de anul precedent, și un profit net de 5 mil. euro. Printre partenerii Interbrands se numără câțiva coloși din piața FMCG, precum P&G, BAT sau Philip Morris.

bizLawyer


About Us

Concurenta.ro este un site de știri din grupul BizLawyer care se adresează practicienilor în Dreptul concurenței, focusat pe aplicarea regulilor de concurenţă, conştientizarea beneficiilor conformării şi riscurilor încălcării legislaţiei concurenţei.