Chiriţoiu, despre ridesharing: E nevoie de un cadru adaptat care să prevadă siguranţa consumatorului

Preşedintele Consiliului Concurenţei Bogdan Chiriţoiu a afirmat, miercuri, legat de firmele de ridesharing, că acestea sunt un plus adus economiei prin stimularea domeniului IT, dar indiferent de regulile aplicate, la final trebuie să primeze securitatea consumatorului.

“Este în interesul public să avem o economie deschisă către inovare. Trebuie să permitem acestor acţiuni să se desfăşoare în România pentru că sunt benefice pentru consumatorul român”, a declarat Bogdan Chiriţoiu.

De asemenea, Preşedintele Consiliului Concurenţei a mai adăugat că permiterea funcţionării firmelor de ridesharing pe piaţa românească ne îmbunătăţeşte imaginea noastră în străinătate întrucât “demonstrăm că susţinem dezvoltarea sectorului IT la noi în ţară”.

În privinţa Ordononanţei de Urgenţă împotriva căreia firmele de taximetrie au protestat marţi, Chiriţoiu a spus că susţine “întemeierea unui cadru legal care să fie adaptat acestor noi tehnologii” care să prevadă în continuare “siguranţa consumatorului”, de exemplu “atunci când te urci într-o maşină şoferul să nu facă accident, să fii bine tratat, să nu fii expus unor acte de violenţă. Cam acestea sunt regulile pe care actualele legi ale taximetriei le impun. Trebuie să facem astfel încât şi aceste noi forme alternative la taximetrie să funcţioneze în condiţii de siguranţă cel puţin egale cu cele pe care le oferă taximetria.”

În privinţa avizelor care nu sunt aceleaşi pentru taximetrişti şi pentru firmele de ridesharing, Chiriţoiu a afirmat că “dacă obiectivul este aceleaşi, calea de a ajunge la obiectiv nu trebuie să fie aceeaşi. Aceste servicii îţi permit lucruri care nu existau atunci când a fost formulată legea taximetriei. Rezultatul la care ajungem trebuie să fie acelaşi dar calea poate fi diferită. Nu trebuie să impun reglementări pentru noile tehnologii care nu sunt necesare. “

Preşedintele Consiliului Concurenţei a mai explicat că cei care lucrează în companiile de ridesharing fac asta “ocazional, câteva ore pe zi, ca să îşi suplimenteze veniturile, astfel se justifică un regim mai simplificat.” De asemenea a adăugat că tehnologia utilizată de Uber, Bolt şi Clever “poate foarte bine să fie utilizată şi de companiile de taximetrie” pentru a beneficia de toate avantajele.

“Posibilitatea de a intra în acest business unor oameni care altfel ar sta degeaba acasă. De aceea se numeşte economie colaborativă, pentru că foloseşti nişte maşini care ar sta degeaba. Acesta este câştigul pentru societate, să permiţi acestor oameni să desfăşoare şi ei o activitate economică furnizând nişte servicii de care consumatorii au nevoie”, a mai spus Chiriţoiu, despre funcţionarea acestor firme.

În cursul zilei de marţi a avut loc încă un protest al taximetriştilor în Piaţa Constituţiei. Tot marţi, firmele de transport F.O.R.T., Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi compania Clever au dat C.O.T.A.R. în judecată.

bizLawyer


About Us

Concurenta.ro este un site de știri din grupul BizLawyer care se adresează practicienilor în Dreptul concurenței, focusat pe aplicarea regulilor de concurenţă, conştientizarea beneficiilor conformării şi riscurilor încălcării legislaţiei concurenţei.